במותג שלך משקיעים המון בפרסום ממומן. הקמפיינים עובדים, התנועה זורמת לאתר, אבל המכירות לא מתרגמות כמו שצריך ובעצם כל צמיחה בהכנסות גם מלווה עם צמיחה בהוצאות. אולי פעילות ה-B2B חזקה אבל פעילות ה-B2C חלשה יחסית. ואם נוסיף לזה מגבלות כמו חוסר יכולת לתת הנחות משמעותיות בפרהסיה? האתגרים רק נערמים.
רגע לפני הבלאק פריידי וימי המכירות של נובמבר נכנס לנו לקוח חדש עם מותג בינלאומי שמשווק בכל הארץ בתחום הקוסמטיקה עכשיו לפני שנצלול למספרים ולדברים ולמה שעשינו כמה דברים שחשוב שתדעו ללקוח יש פעילות B2B מאוד חזקה (רוב הפעילות העסקית מגיעה משם).
כך בדיוק הגיע אלינו מותג קוסמטיקה בינלאומי בתחילת נובמבר. מותג שמוכר בכל הארץ, אבל הפעילות B2C שלו הייתה כמעט "רדומה" – 40-50 אלף שקל בחודש בלבד. אפילו בנובמבר שעבר, החודש הכי חזק בשנה, הם לא עברו את ה-70 אלף שקל.
ולמרות כל ההשקעה בממומן בשיווק חנות האיקומרס – מערך האימייל מרקטינג שלהם לא היה קיים כמעט בכלל. מיילים? לא עקביים. סמסים? אין. וואטסאפ? אפילו לא בכיוון. בקיצור, הכל מבוסס על ממומן ואורגני.
על כל זה בואו נוסיף אתגר שיווקי שלא מעט חברות ומותגי איקומרס שפועלים גם אל מול B2B וגם אל מול B2 חווים – אתגר השיווק אל מול ה-B2C נובע מהפעילות ה-B2B – מותג האיקורמס שלנו לא יכול לתת הנחות והטבות על חלק מהמוצרים בכלל ועל חלק אחר לא יכול לתת הטבות משמעותיות – (מעל ה-10% הנחה) לצורך העניין גם בנובמבר מאוד מאוד מאוד מאוד קשה לקדם איזה שהוא מבצע. הלקוחות העסקיים של אותו לקוח שמשווקים את המוצרים שלו בכל הארץ יפגעו בפעילות שלהם אל מול המותג שלו
אבל אז הם הגיעו אלינו – ופה מתחילה נקודת המפנה.
המומחיות של פוקסבי היא קודם כל למקסם את הפעילות עם הקהל הקיים ללקוח שלנו יש רשימה של 10,000 אנשי קשר, והיופי בדיוור? שהכל קורה מתחת לרדאר אל מול קהל הלקוחות הקיים גם כך. סיגמנטו את קהל ה-B2B הוצאנו אותו מהדיוור והתחלנו לבנות תוכנית פעולה לפעילות האימייל מרקטינג.
הצעד הראשון היה זיהוי הפוטנציאל: רשימת תפוצה של 10,000 אנשי קשר, רובם לקוחות. היה לנו ברור שעם עבודה נכונה, נוכל להפוך אותה לנכס אמיתי.
חלקם מאושרי דיוור וחלקם לא מאושרי דיוור, וחלקם לא ברור מה הסטטוס שלהם. אז כמובן שיש פה עבודה של טיוב רשימה מה שאנחנו עושים לכל לקוח איקומרס בתהליך האונברודינג שלנו, איסוף רשימות, סידור הקהלים -B2C ו-B2B, הקמת הפרופיל במערכת הדיוור כמו פלאשי, וכל הדברים שצריך כדי למקסם את פעילות האימייל מרקטינג.
מפה לשם עוברים לעבודה מרוכזת (בכל הבלאק פריידי מעבר לפינה) אל מול הלקוח כדי באמת להתחיל לנצל את החודש הזה ואת התקופה, אז קיבלנו את כל הדברים מהלקוח ובנינו כמו לשאר הלקוחות שלנו דיזיין סיסטם מסודר עם שפה עיצובית בדיוור ייחודית ללקוח בעזרת מחלקת העיצוב שלנו ומשם עברנו לקופי וכתיבת התוכן, עוברים לסבב בדיקות ואישורים. ואז מוציאים לפועל את התוכנית הפעולה שאישרנו.
מה עשינו – בנקודות
- טיוב רשימות: ניקינו וסידרנו את הרשימה כך שכל דיוור יגיע רק ללקוחות רלוונטיים ומאושרי דיוור.
- חיבור למערכת פלאשי: ביצענו אינטגרציה מהירה למערכת פלאשי, שמאפשרת לנהל אוטומציות חכמות בקלות – בדיוק מה שמותג בינלאומי צריך.
- אסטרטגיה מותאמת: בנינו מסעות לקוח ברורים ותוכנית קמפיינים מפולחת לפי סגמנטים. כך יכולנו להגיע לכל לקוח עם המסר הנכון, בזמן הנכון.
- עיצוב ייחודי: מחלקת העיצוב שלנו יצרה דיזיין סיסטם שמתחבר בול לשפה המותגית שלהם.
- הוצאה לפועל: הרמנו את הקמפיינים במהירות ובמקצועיות – עם תכנון מדויק וביצוע ללא פשרות.
התוצאה: גידול מיידי בהכנסות
כמעט 100 אלף שקל הכנסה בנובמבר אחד בלבד – גידול של מעל 40% לעומת השנה שעברה, וכפול מהחודשים הקודמים.
וזה רק ההתחלה.
גם בדצמבר אנחנו רואים המשך תוצאות, עם פוטנציאל ברור להגדלת ההכנסות בעשרות אחוזים בשנה הקרובה – וכל זה בלי להגדיל את תקציב הפרסום.
לסיכום, בסופו של דבר בתוך רשימת התפוצה שלכם מחכה לא מעט כסף. בעזרת רשימת התפוצה כל חנות איקומרס יכולה בעזרת הפעולות שאנחנו יוצרים ליצור אפיק הכנסה יציב ובטוח שאינו תלוי בפרסום הממומן, למשל הלקוח שלנו בהתבסס על הנתונים האלו יכול ליצור הכנסה של כמעט מיליון שקל בשנה על אותו תקציב הפרסום – פחות הוצאות על פרסום, יותר כסף בכיס.
אז למה זה כל כך רלוונטי לכם?
אם אתם מרגישים שאתם לא מממשים את מלוא הפוטנציאל של רשימת התפוצה שלכם, או שהתנועה שמגיעה לאתר פשוט לא מתורגמת למכירות, זה סימן שהגיע הזמן לשנות גישה.
אימייל מרקטינג הוא לא רק כלי, הוא אפיק הכנסה יציב שבונה את הקשר עם הלקוחות שלכם לטווח הארוך.
בדיוק כמו שעשינו כאן, עם מערכת כמו פלאשי ותוכנית פעולה מותאמת, נוכל לייצר גם אצלכם תוצאות ברמה הגבוהה ביותר.
רוצים להרגיש איך זה עובד? צרו איתנו קשר, נדבר, נכיר ונתחיל לבסס לכם ערוץ הכנסה יציב מתוך הקהל שכבר יש לכם.