אחת הבעיות הכי מתסכלות שיכולות לקרות לכל מותג איקומרס שעושה אימייל מרקטינג היא כשהמיילים מגיעים לתיקיית הספאם במקום לתיבת הדואר הנכנס של הלקוחות. זו בעיה שפוגעת באופן ישיר בהכנסות שלך, במיתוג, וביכולת של המותג לשמור על קשר עם הלקוחות. טוב אז אחרי שהבנו את הבעיות, נתקדם לפתרונות. אז איך יוצאים מהספאם? כתבנו לכם כמה טיפים פרקטיים שיכולים לעזור לכל אחד וגם לך להחזיר את המיילים למסלול הנכון.
איך אנחנו מזהים שאנחנו בספאם?
למה זה חשוב? כי קודם כל כשאנחנו יודעים שאנחנו בספאם, קל יותר לטפל בזה. נוסיף על זה, שזיהוי מוקדם חוסך זמן ומבטיח שהלקוחות שלך לא יפספסו מבצעים, מיילים, או תוכן חשוב ומכאן מצמצם את הזמן שבו אנחנו מפסידים בכל יום הכנסות, פגיעה במיתוג וביכולת שלנו לשווק.
כמובן שיש כלים שניתן להיעזר בהם כדי להבין אם אנחנו בספאם. קיימות מערכות חינמיות כמו Post Master של גוגל לקבלת/תובנות ומידע חשוב כמו שיעור דיווחי ספאם, או Mail Tester החינמית גם כן ויש גם כלים בתשלום שמספקים מידע רחב כמו GlockApps. אבל במאמר הזה חשוב לנו להביא תוכן פרקטי וכזה שניתן ליישום כבר ממחר ולכן נציע כאן מספר דרכים פשוטות ויעילות לצאת מהספאם.
חזרה לעניינו, אם שלחת מיילים ללקוחות, אבל יש הרגשה שהם "נעלמים" ולא מגיעים ליעד, או ששמת לב ש"הביצועים" במייל לא "כמו פעם" – סיכוי טוב שהמיילים שלך נכנסים לתיקיית הספאם.
איך נדע בוודאות? הנה כמה צעדים פשוטים לבדוק:
- בודקים עם עצמכם
קודם ולפני הכל, כמה שזה קל, ככה זה פשוט – דוורו את עצמכם. שלחו את המייל לתיבות האישיות, צרפו כמה עובדים, חברים ומשפחה ובדקו איפה המייל נחת.
בפינת הטיפ שלנו:
אם המייל מגיע ל"קידומי מכירות", זה לא ספאם, אבל פחות טוב מדואר נכנס. במקרה כזה, תצטרכו לעבוד על שיפור התוכן והאמינות, או כמו שאומרים אלו צרות לעשירים.
- ירידה חדה בנתוני הפתיחות
רוב רובן של המערכות (לא הכרנו כזו שלא – עדיין) מראות את נתוני הפתיחות, או בעברית מקצועית יותר, "שיעור הפתיחה (Open Rate) – של המיילים ששלחת. חווית ירידה פתאומית? למשל, ממוצע הפתיחות עמד על 25% לפני מספר חודשים ועכשיו אנחנו על אחוז פתיחות חד ספרתי. זה דגל אדום וסימן שהמיילים ברובם מוצאים את הדרך לתיבת הספאם.
- שואלים לקוחות
מבחינה מיתוגית לא תמיד מתאים לכולם, מצד שני ללא מעט מותגים יש ערוץ ישיר של שירות לקוחות או תקשורת ישירה בוואסטאפ – אז פשוט לשאול! אפשר לנצל את השיחה עם עם לקוחות לבירור אם קיבלו מייל כזה או אחר, אולי אפילו לדוור אותם בזמן השיחה ולבדוק את זה.
- מיילים חוזרים (Bounces)
אם המותג שלך שולח מיילים בכמויות גדולות ומיילים רבים מדווחים "כלא תקינים" או ככאלה שלא קיבלו את המייל (מיילים שחוזרים ולא מגיעים ליעד), זה סימן כי יתכן ופרופיל השליחה של המותג שלך נתפס כלא אמין ועלול לגרום לבעיות עבירות. יש צורך לבדוק אם יש הרבה כתובות כאלה ברשימה, במידה וכן לבצע טיוב רשימה.
- לקוחות מסמנים אתכם כספאם
לא כל מערכת יודעת לזהות את כמות לחיצות הספאם והדיווחים, ואם זה לא היה ברור עד כה, אז כן לחיצה על ספאם היא לא דבר טוב בכלל למוניטין שלנו וספקי מיילים כמו Gmail או Outlook מזהים את המיילים שלנו כגורם פחות רצוי. מה אפשר לעשות? אם המערכת שלכם יודעת לנטר ברמה כזו או אחרת לדיווחים – תעקבו אחרי זה ושימו לב למגמה. ואם הלקוחות מתלוננים לשירות לקוחות – זו אזהרה ברורה.
אז אחרי שזיהינו אם אנחנו בספאם,
למה המיילים מגיעים לספאם בכלל?
הרבה פעמים זה קורה כי:
- המיילים נראים כמו פרסומות אגרסיביות.
- שלחת מיילים למי שלא ביקש לקבל אותם.
- מערכת הדיוור מסומנת כ"לא אמינה".
מה עושים כדי לצאת מהספאם? בשביל באת לכאן לא? 🙂
גילית שהמיילים מוצאים את דרכם לספאם? לא נורא, זה לא סוף העולם – אבל חשוב לפעול בהקדם כדי להחזיר אותם לתיבת הדואר הנכנס. אימות הדומיין, כלים טכנולוגיים, כתיבה נכונה, והתנהלות אחראית יכולים לשנות את התמונה ולשפר את המוניטין הדומיין של המותג מול ספקי המיילים (כמו Google ו-Outlook). הנה כמה טיפים פשוטים, פרקטיים ויעלים שיעזרו לך לצאת מהספאם:
- שולחים רק למי שביקש
מצד אחד גם אנחנו, גם הלקוחות שלנו ובכלל כל מותג שרוצה לגדול רוצה רשימה תפוצה גדולה, כמה שיותר – טוב יותר. אבל יש קאץ' אם אנחנו מגדילים את רשימת התפוצה בדרכים אפורות, ללא אישור או ידיעה, ללא הבנה בצד של הלקוח שהוא הוסף לרשימת התפוצה ואפילו איזה תיאום ציפיות קצר במייל וולקאם – אנחנו מעלים את הסיכון שלפעמים גובר על הסיכוי. אז מה עושים? שולחים רק למי שאישור, הבין ויודע כי הוא ברשימת התפוצה – זה גם מה שהחוק רוצה וגם מעלה את רמת "האמינות" של המיילים שלנו.
- מייל תמונה
האם זה חד משמעי שמייל תמונה יגיע לספאם? לא בהכרח. מייל שבנוי רק מתמונה לא בהכרח יגיע לספאם, וכן אנחנו ערים לדיון המקצועי בנושא וכמו כל דבר בחיים – זה מורכב יותר. בגדול, אם עקבת עד עכשיו והבנת שהמיילים מגיעים לספאם – איפה שיש ספק – אין ספק, והמלצה שלנו שאם כנראה עד עכשיו נשלחו מיילים רק תמונתיים – זה הזמן לשנות את השיטה, לפחות עד שיעבור הזעם – או בקיצור, המיילים יגיעו לתיבה הראשית.
מה יכול לגרום למייל תמונה להגיע לספאם? אנחנו מפרטים ממש במאמר ייעודי לזה >> למאמר לוחצים כאן
- כותרות נורמליות
כן כותרות נורמליות, כותרות שבני אדם אוהבים לקבל ולקרוא, זה אומר שלא נרצה לשלוח כותרת "קליקבייט" עם מליון ואחת סימני קריאה או מלא אימוג'ים כמו:
- "!!!!!!!!!חובה לקרוא!!!!!!!!!! ✋✋✋"
- "מבצע ענקקקקקקקק!! רק היום! 💰💰💰"
את האמת, לא רק שאלו הודעות שעושות ללקוח חשק ישר להעביר לספאם, זה גם לא מקצועי ובטח לא עוזר לבנות תדמית של מותג. אנחנו ממליצים לכתוב כותרות שיותר פונות אל הלקוח, אפילו חלק פרסונלי כמו שם או מוצר רלוונטי ללקוח בשורת הנושא זה מעולה, למשל, משהו אישי ונעים כמו:
"דנית, 3 הטיפים שלנו לשדרוג הבית עם עציץ האושר מחכים לך! 🌳 (פרסומת)"
או
"עדי שמעת על ההטבה? כל הבגדים לבייבי ב-30% הנחה עד חצות! 🧸 (פרסומת)"
- הסרה קלה
בכל כמה שיחות עם לקוחות זה תמיד עולה, ואנחנו נמשיך לכתוב על זה – תנו לרשומים ברשימת התפוצה להסיר את עצמם בקלות. לקוח שרוצה להסיר, הוא ככל הנראה לקוח פוטנציאלי לדווח עלינו ספאם אם נמשיך לדוור לא. הסיכון בהמשך הדיוור לאותו הלקוח פשוט גדול מדי, כי מה שיקרה זה פשוט שלקוחות שכן רוצים לקבל מבצעים, הטבות ותוכן במיילים – יקבלו אותו בספאם. בקיצור, תמיד תוסיפו קישור להסרה ואם לקוח ביקש להסיר? תסירו.
טיפ קטן: גם הסרה יזומה של לקוחות לא פעילים באתר או במייל היא דרך פעולה לטיוב הרשימה, שיפור התדמית ומניעת דיווחי ספאם פוטנציאלים.
- הכל זה בתוכן
ממש כמו המאמר הזה, ככה גם המיילים שלך. התוכן הוא העיקר, תוכן מעניין או מועיל – הלקוח ירצה להמשיך לקבל. לקוח שראה אינטרקציה עם המייל – המוניטין עולה ומשתפר. תוכן שלא מדבר ללקוחה, שלא סופר אותה, מיילים משעממים שנראים שכפול אחד של השני ולא מועדדים מעורבות – כל אלו פוגעים במוניטין ומעלים את הסיכוי לספאם. מה עושים? לא להתקמצן בשימוש בשם הפרטי, בטיפים או בתוכן עם ערך (גם הטבה זה ערך מבחינתנו) – וכל אלו יעזרו להגדיל מעורבות, להגדיל פתיחות והקלקות ולשפר את המוניטין.
- קצב שליחה
לא הרבה יודעים את זה, לרוב גם מותגים שעובדים לבד ללא אנשי מקצוע בתחום האימייל מרקטינג חוטאים בזה, וזה דיוור בקצב לא אחיד. אנחנו רואים את זה בעיקר בתקופות חגים או ימי מכירות כמו בלארק פריידי שפתאום תיבה שלא שלחה חודשים מייל – המותג מפציץ את רשימת הדיוור בכמות מיילים מטורפת ואז שוב, דממה עד החג הבא. ספקי מייל כמו Google לא אוהבים את זה בלשון המעטה, וסיכוי גבוה שאם ככה עובדים גם אצלך במותג אתם כבר בספאם או בדרך לשם. מה עושים? בונים גאנט מסודר עם תוכנית פעולה לשליחת דיוור באופן קבוע.
אגב, הכנו לכם אחלה כלי לבניית גאנט לשליחת דיוורים במייל, סמס וואטסאפ >> להורדת הכלי לוחצים כאן
- מערכת דיוור איכותית
כן, גם זה חשוב. בחירת מערכת דיוור היא לא רק פיצ'רים או עלויות אלא גם חלק מהמוניטין של המותג שלך בעיני Google ו-, Outlook מערכות דיוור מקצועיות עוזרות למיילים ששלחת להגיע ליעד. חלק ממערכות הדיוור אפילו נוקטות בצעדים מול מותגים שמזוהים כמספימים או לא פועלים בצורה הפוכה לטיפים הכתובים כאן, עד לסף חסימת החשבון והסרתו מהמערכת. מה עושים? בוחרים במערכת דיוור מתקדמת כמו (חלק קטן ממערכות שאנחנו עובדים איתן – פלאשי, קלביו או ברייז).
לסיכום
כמו שכתבנו כבר, כניסה לתיקיית הספאם היא זה לא סוף העולם – זהו אתגר שניתן להתמודד איתו בעזרת פעולות פשוטות. כן, זה תהליך שדורש התמדה, הוא דורש מעקב נתונים, הקפדה על תוכן איכותי ורלוונטי ועד ניהול נכון של רשימת התפוצה ושליחה בתדירות מתאימה – צעד שניישם יקדם את המיילים שלנו לעבר תיבת הדואר הנכנס של הלקוחות וכמובן את הביצועים.
אם גם המותג שלך רוצה לקחת קדימה את פעילות האימייל מרקטינג, אם גם אצלך יש פוטנציאל לא ממומש אנחנו ב-foxbi סוכנות אימייל מרקטינג למותגי איקומרס יודעים לבנות מערך שיווק מבוסס מיילים, סמסים וואטסאפ שמעלה למותגי איקומרס את ההכנסה והרווחיות בכ-15%-40%. נשמע לך מעניין? אפשר להשאיר פרטים, נדבר, נכיר ואולי גם המיילים אצלך לא יגיעו יותר לספאם 🙂