Skip to content Skip to sidebar Skip to footer

9 המדדים הכי חשובים באימייל מרקטינג למותגי איקומרס

9 המדדים הכי חשובים באימייל מרקטינג למותגי איקומרס

מבוא

אימייל מרקטינג הוא כלי מרכזי להגדלת שורת הרווח של מותגי איקומרס, בנוסף לכל הכלי כמו כלים דיגיטליים רבים ניתן למדידה יחסית בקלות, והיכולת למדוד ולשפר את הביצועים של הקמפיינים במייל היא המפתח להצלחה. כמי שמתמחים בשיווק בעזרת מיילים וסמסים למותגי איקומרס, אנו מבינים את החשיבות של מעקב אחר המדדים הנכונים (KPI’s). במאמר זה, נסביר על המדדים החשובים ביותר, איך הם משפיעים על המותג שלך ואיך ניתן לשפר את הביצועים בקמפיינים בכל אחד מהם.

1. שיעור פתיחה (Open Rate)

בקצרה..
המדד מציין את אחוז הלקוחות שפתחו את המייל שלכם מסך אלו שנשלחו. נמדוד בעזרתו את האפקטיביות של שורת הנושא במייל.
למה זה חשוב?
אחוזי פתיחה גבוהים מעידים על כך שהמייל משך תשומת לב ולקוחות רבים ביצעו את הפעולה הראשונה – הקליקו על המייל.
איך משפרים?
כתבו שורות נושא מסקרנות, פשוטות, הוסיפו פרי הדר. נסו זמני שליחה שונים וכמובן פרסונליזציה כמו שם המוצר שהלקוח חיפש או שמו הפרטי.

2. שיעור קליקים מתוך אלו שפתחו (CTOR – Click-to-Open Rate)

בקצרה..
המדד מציין את אחוז הלקוחות שהקליקו על קישור במייל מתוך אלו שפתחו אותו (בשונה מ-CTR).
למה זה חשוב?
בניגוד למדד ה-CTR המדד הזה (CTOR) משקף בצורה מדוייקת יותר את האפקטיביות של התוכן במיילים שלכם ואת הקריאה לפעולה והכפתורים (CTA).
איך משפרים?
תוכן רלוונטי ומותאם אישית, שימוש במיקרו קופי, וכמובן השתמשו בכפתורים בולטים. שווה לבחון גם מיקומים שונים של קישורים.

3. שיעור המרה (Conversion Rate)

בקצרה..
המדד מציין את אחוז הלקוחות שביצעו את הפעולה הרצויה בעקבות המייל, לוב באיקומרס = רכישה.
למה זה חשוב?
מדד זה משקף את היכולת של המייל להניע לפעולה את הקהל שקיבל את המייל עד לרכישה, לרוב נראה כאן נתוני המרה טובים יותר משמעותית מיחס ההמרה הכללי באתר.
איך משפרים?
לרוב, בהיתחשב ששאר המדדים שלכם ממוצעים או מעל, מדד זה מושפע בעיקר מהאתר ומהלינקים שסיפקתם במייל. חשוב גם לוודא שלא נוצר ״פער״ גדול מדי מההבטחה במייל, זאת אומרת ודאו שהקריאה לפעולה ברורה ושהחוויה למשתמש פשוטה ומהירה (למשל הפנו את הלקוח ישירות לעמוד המוצר או הקטגוריה).

4. החזר השקעה (ROI – Return on Investment)

בקצרה..
בשונה ממקרים רבים, אנו ממליצים למדוד את החזר ההשקעה על ידי מדדית סל כל ההכנסות מהדיוור אל מול את ההשקעה בפעילות – כמו זמן, עלות מערכת, מעצבת, איש טכני, שיווק וכו׳.
למה זה חשוב?
ROI או החזר השקעה הנמדדים רק אל מול עלות המערכת עלולים לא לספק לנו מידע מדוייק, לעומת זאת מדידת ה-ROI גבוה אל מול כל ההשקעה מעיד על כך שהקמפיינים שלכם משתלמים ותורמים לשורת הרווח בסוף החודש.
איך משפרים?
בצעו פילוח קהלים מדויק, השתמשו באוטומציות חכמות, ונתחו את הביצועים באופן שוטף כדי לשפר כל קמפיין.

אנחנו בפוקסבי, מבינים את החשיבות של שיקוף החזר ההשקעה ומבינים את פוטנציאל הרווח הטמון בדיוור במייל, סמס ווואטסאפ עבור מותגי איקומרס, אז אם מעניין גם אותך ליצור אפיק הכנסה יציב – אפשר להשאיר פרטים, נדבר, נכיר ונתחיל גם לעבור על יצירה הכנסה למותג האיקומרס שלך!

5. שיעור הסרה (Unsubscribe Rate)

בקצרה..
המדד מציין את אחוז הלקוחות שבחרו להפסיק לקבל מיילים, או בקיצור הסירו דיוור.
למה זה חשוב?
שיעור נטישה נמוך מעיד על כך שהתוכן שלכם רלוונטי ומוערך, ולהפך – אחוז גבוה מצביע על שינוי כיוון שכדאי לעשות בתוכן ובסגנון.
איך משפרים?
שמרו על תדירות מאוזנת, שלחו לפי סגמנטים, תוכן מותאם אישית וכמובן עם ערך אמיתי (ומדי פעם עם הטבות שוות לחברי מועדון הלקוחות – רשימת התפוצה).

6. באונס רייט (Bounce Rate)

בקצרה..
המדד המציין את אחוז המיילים שלא הגיעו ללקוחות בגלל כתובת לא תקינה או בעיות טכניות.
למה זה חשוב?
מדד הזה מאפשר לנו להבין במבט על את דירוג המוניטין שלנו, אחוז גבוה מעיד כי המיילים מגיעים לקהל היעד.
איך משפרים?
בצעו טיוב רשימות, שלחו לפי סגמנטים, שמרו על תדירות טובה של שליחה ואפשר גם לשות בדיקות אימות למצטרפים חדשים לרשימת הדיוור (פחות נפוץ בקהל ישראלי).

7. דיווחי ספאם (Spam Rate)

בקצרה..
מדד המציין את אחוז הלקוחות שדיווחו על המייל שלכם כספאם. די פשוט לא? 🙂
למה זה חשוב?
דיווחי ספאם פוגעים במוניטין של הדומיין שלנו ועלולים להוביל להורדתו ולפגיעה באחוזי השליחה (זוכרים באונס רייט?) במערכות הדיוור.
איך משפרים?
שלחו מיילים רק ללקוחות שהסכימו לקבלם, שלחו תוכן רלוונטי והימנעו מתוכן שנראה דומה לספאם – אם יש ספק, אז אין ספק 😉 .

8. רשימת לקוחות פעילים (Active Subscribers)

בקצרה..
המדד מציין את אחוז הלקוחות ברשימה שלכם שמגיבים למיילים, פותחים או מקליקים.
למה זה חשוב?
רשימה פעילה קודם כל מבטיחה שכל המאמצים בדיוור – עובדים, מכוונים לקהל והוא מעוניין במותג שלכם, לפחות ברמת המייל.
איך משפרים?
תוכן רלוונטי, טיוב רשימות, שליחה לפי סגמנטים, קריאות שונות לפעולה כמו מידי פעם לבקש להגיב למייל, שלחו וכמובן הסיבה שאנחנו בגללה נרשמים לניוזלטרים – הציעו הטבות ייחודיות לשימור הלקוחות הפעילים.

9.שיעור צמיחת הרשימה (List Growth Rate):

בקצרה..
המדד מציין את קצב הגידול או הקיטון של רשימת התפוצה שלכם.

למה זה חשוב?
מעקב אחר גידול הרשימה מסייע להבין את האפקטיביות של מאמצי השיווק והמשיכה של לקוחות חדשים אל תוך המועדון, אנחנו רוצים מגמת גדילה חיובית שאיתה כמובן תעלה שורת הרווח.

איך משפרים?
הציעו הטבות לנרשמים חדשים, כמו הנחות באחוזים או כסף מתנה, השתמשו בפופאפים קלים, ללא סיבוך בפרטים לא נחוצים ואפשר אפילו קמפיינים ברשתות החברתיות עם הנעה ברורה ישירות לרשימת התפוצה.

סיכום

מעקב אחר המדדים האלו הוא קריטי לכל מי שרוצה לשפר ביצועים במייל. הבנת הנתונים מאפשרת לנו ללמוד מה לשפר, אילו קמפיינים עובדים טוב, ואילו מניבים את ההמרות הגבוהות ביותר (כי למה לא לשכפל הצלחה?).

אם גם אתם רוצים להפיק יותר מהמיילים שלכם, אנחנו כאן כדי לעזור לכם לבנות קמפיינים חכמים ומותאמים אישית שיביאו תוצאות למותג האיקומרס שלכם. השאירו פרטים, נדבר, נכיר ונתחיל לעבוד יחד על הגדלת ההכנסות שלכם באמצעות אימייל מרקטינג! 🚀

כלי נגישות
- Powered by