מבוא
כיום, מותגי איקומרס מתמודדים עם לא מעט אתגרים, כשאחד המרכזיים שבהם: יצירת קשר חזק ומשמעותי עם לקוחות חדשים. בעולם שבו התחרות גוברת מדי יום, וכבעלי מותגים, סמנכלי שיווק או מנהלי דיגיטל אנחנו משקיעים משאבים רבים של זמן וכסף כדי להביא תנועה, אך מצד שני רוב גדול ממנה, פשוט נוטש. מייל "ברוכים הבאים" (Welcome Email) הוא כלי אסטרטגי חיוני לכל דבר, שעוזר לנו ליצור רושם ראשוני חיובי (כי אין משני לו?), להגדיל שיעורי המרה, ולחזק את נאמנות הלקוחות למותג.
במאמר הזה נציג 7 סיבות מרכזיות לכך שמייל וולקאם אינו רק פריבילגיה או משהו שאפשר שלא יהיה לנו, אלא כלי קריטי להצלחת המותג ולהגדלת הרווחיות.
1. הגדלת שיעור ההמרה באתר
מה זה אומר?
מייל "ברוכים הבאים" הוא הצעד הראשון ליצירת חיבור אישי עם הלקוחות הפוטנציאליים של המותג שלך. הוא מאפשר לך לעניין את הלקוח כבר מהרגע הראשון ולנתב אותו לעבר רכישה, היום או בעתיד הקרוב.
למה זה חשוב?
מחקרים מראים שמייל וולקאם מניב את שיעורי הפתיחה והמרה הגבוהים בפעילות הדיוור, משמעותית ממיילים רגילים (לפי האבספוט האחוזים נעים בין 50 ל-86). וכמובן גם אחוז הקלקות דו ספרתי, בהחלט מדובר בכלי שיווקי קריטי להגדלת ההכנסות שלך, ללא הגדלת תקציב הפרסום, במיוחד כשמדובר במותגי איקומרס.
איך מיישמים?
קודם כל יוצרים מייל וולקאם אם אין במותג שלך. תצרו את המייל הכי טוב שלכם, שמדבר את שפת המותג, הוסיפו קריאה לפעולה ברורה כמו "לחצו כאן לקבלת ההטבה שלכם" והתאימו את המסר למותג שלכם – בין אם מדובר במבצע מיוחד, סיפור מותג או כל דבר אחר שידבר לקהל שלך.
2. הגדרת ציפיות והצגת ערך מוסף
מה זה אומר?
מייל וולקאם הוא ההזדמנות שלכם להראות ללקוח מה הוא יכול לצפות ממותג האיקומרס שלכם – החל משירות לקוחות ועד למבצעים בלעדיים.
למה זה חשוב?
ככל שלקוחות מבינים למה לצפות מהמותג שלכם הם מרגישים ״בטוחים״ לקבל דיוור, פחות מסרים, ובסופו של דבר גם יותר קונים. זהו שלב חשוב ליצירת אמון וחיבור רגשי, במיוחד למותגים ששמים בפרונט את הסיפור שלהם.
איך מיישמים?
לשלב מידע תמציתי ומעניין על המותג, קצת מידע על איפה המותג נמצא.. (אולי יש סניפים?), ערכים מרכזיים שגם הלקוח שלכם יתחבר, ובטח אם יש תהליך רכישה מורכב או דורש אמון, גם הפנייה לשירות ייעוץ ללא עלות הוא מצויין. ושימוש בטון אישי תמיד עושה את העבודה, וכמובן לא לשכוח את הקריאה לפעולה (CTA) שמובילה להמשך מעורבות.
3. הקסם שבאוטומציה (השיווקית)
מה זה אומר?
מייל וולקאם, הוא דוגמה קטנה למה ניתן ומה צריך לעשות במותגי איקומרס עם העולם המטורף והמדהים שנקרא Marketing Automation. היופי בתהליך הזה שניתן לשלוח מייל וולקאם באופן אוטומטי לכל לקוח שנרשם, ללא התערבות.
למה זה חשוב?
קודם כל בראש ובראשונה שימוש באוטומציות פשוט חוסך זמן, מעבר לכך מובטח שכל לקוח יקבל בזמן הנכון ביותר – את המייל. מיילים אוטומטיים מקבלים שיעורי פתיחה גבוהים במיוחד. אז תפסיקו לשלוח ידנית במקרה הטוב, ובמקרה הפחות נעים לא מעט אתרים אוספים מיילים וקוראים להרשמה – ללא שום מייל שנשלח 🙁
איך מיישמים?
השתמשו במערכות דיוור כמו פלאשי המצויינת או קלאביו, הגדירו תהליך אוטומטי עם תוכן ברור, שווה גם להכניס הצעה בלעדית ללקוחות חדשים, כמו הנחה מיוחדת או כסף מתנה (וכמו שאומרים.. ויאללה באלגן..)
אנחנו בפוקסבי מתמחים בבניית מסעות לקוח אוטומטיים מבוססי חווית לקוח, כחלק מהאפיון והתוכנית האסטרטגית אנחנו שמים דגש על מייל הוולקאם ודוגמה אחת מתוך עשרות אפשר לראות במאמר: המהפך בוולקאם: X3 הכנסות מדיוור – foxbi ואם גם אתם מעוניינים לשלש את ההכנסה מדיוור – השאירו פרטים, נדבר, נכיר ונתחיל לשפר את ההכנסות מדיוור גם אצלכם במותג! 🙂
4. בניית אמון ויחס אישי
מה זה אומר?
יתרון נוסף, מייל וולקאם מאפשר להסיר חסמים בין המותג לבין הלקוח הפוטנציאלי, וליצור חיבור אישי עם הלקוח ולהראות שאכפת לכם ממנו כבר מהרגע הראשון.
למה זה חשוב?
בניית אמון היא מפתח ליצירת רכישה ראשונה ולבטח לנאמנות ארוכת טווח. לקוחות שמרגישים את המותג, מאמינים בו וסומכים עליו וחוזרים לרכוש ממנו שוב ושוב, ואפילו ימליצו לחברים.
איך מיישמים?
שלבו במייל הצעות להצטרפות לקהילה שלכם, קישורים לרשתות החברתיות, וביקורות חיוביות של לקוחות ותיקים תמיד עושים את העבודה.
5. הצגת שירותים ומוצרים
מה זה אומר?
מייל וולקאם הוא הזדמנות להציג את מגוון השירותים והמוצרים שאתם מציעים באתר.
למה זה חשוב?
לקוחות חדשים לא תמיד מודעים לכל מה שהמותג שלכם מציע. אולי הגיעו מקמפיין למוצר ספיציפי או נחתו מגוגל בקטגורייה מסויימת והצגת השירותים או קטגוריות נוספות עוזרת להגדיל את החשיפה ולהניע את הלקוח לפעולה.
איך מיישמים?
הצגת קטגוריות מובילות, מוצרים מומלצים או אפילו שירותים ייחודיים.
6. הצגת המותג
מה זה אומר?
המייל הראשון הוא חלון הראווה שלכם בדיגיטל. הוא מציג את האיכות, העיצוב והמסר המרכזי של המותג שלכם.
למה זה חשוב?
מייל ברמה גבוהה מבחינת עיצוב ותוכן איכותי יוצר רושם ראשוני חיובי ומחזק את מעמד המותג.
איך מיישמים?
השקיעו בעיצוב, קופי, ותמונות שמספרות את הסיפור של המותג. וכמובן גם בצד הטכני.
7. הובלה לפעולה (CTA)
מה זה אומר?
כמו שאמרנו מייל וולקאם הוא אמצעי קריטי להגדלת הרווח במותג והוא לא רק משהו ״ליופי״. השקיעו בהנעה לפעולה, במיקרו קופי, בהטבה ובכפתור ברור.
למה זה חשוב?
לקוחות פוטנציאלים שקיבלו מייל וולקאם נוטים יותר לבצע את הרכישה הראשונית שלהם על פני כאלו שלא, אנחנו רוצים למקסם את זה לאחוזים גבוהים ככל הניתן.
איך מיישמים?
צרו מייל ממוקד, לא רבוי במסרים מבלבלים, חשוב שכל סקשן במייל יוביל את הלקוח חזרה לפעולה שאנחנו רוצים לעשות. ודאו שהכפתורים בולטים וברורים, שההטבה ברורה ללקוח והלינק לאתר מוביל למקום הטוב ביותר כדי שתהיה המרה.
סיכום
אז כמו שראית, מייל וולקאם הוא הרבה מעבר לאיזו הודעת ברכה – זהו כלי שיווקי חובה למותגי איקומרס שמחפשים להגדיל המרות, לבנות אמון ולחזק את נאמנות הלקוחות והוא רק אחד מתוך עשרות מהלכים מתוחכמים שאפשר וצריך לעשות בעזרת אימייל, אנחנו פוקסבי – סוכנות אימייל מרקטינג שמתמחה בבניית מייל וולקאם ומסעות לקוח אוטומטיים.
אז אם גם במותג שלך רוצים להתחיל לשפר את ההמרות של לקוחות פוטנציאלים ולבנות אפיק הכנסה יציב בעזרת השיווק במייל, אנחנו כאן כדי לעזור. השאירו פרטים, נדבר, ונחבר גם את המותג שלך למסע שמתחיל במייל וולקאם וממשיך להגדלת ה-LTV וצמיחה בכנסות